Dinamikus jóga

Edző: Ormai Katinka

 

A dinamikus jóga órán a klasszikus jóga alapgyakorlatait (ászanáit) használjuk, azokat kiegészítjük, gyakorlatsorokat építünk fel, így alakítjuk ki a dinamikus, úgynevezett flow jelleget. Egyik gyakorlatból épül a másik, ötvözzük a hagyományos jógapózokat a gerincedzés elemeivel, melyből létrejön egy tudatos, mégis izgalmas jógagyakorlás.

Ha az aerobik típusú órákon nem érzed igazán jól magad, de fizikailag alaposan megdolgoztató edzésre vágysz, ahol az egyes gyakorlatokat csak párszor ismételjük, nem pedig megszámlálhatatlan guggolást és térdhúzást kell végezned, akkor próbáld ki a dinamikus jógát!

Erős, feszes, szálkás izmokat, egészséges, stabil, rugalmas gerincet nyersz általa. Célunk az erő és a hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása, a gyenge izmok erősítése, a gerinc karbantartása, ezáltal egy funkcionálisan egészséges test elérése.

A dinamikus jóga gyakorlatai tökéletesen alkalmasak a gerinc edzésére, tornájára, a rossz tartásból, ülőmunkából adódó hát- és derékproblémák megszüntetésére. Az óra igazi kihívást jelent fizikai értelemben, mentálisan viszont tökéletesen ellazít, relaxál.

 

Ormai Katinka vagyok, funkcionális edző, személyi edző, dinamikus jóga oktató és rehabilitációs tréner.

Bár versenyszerűen nem sportoltam, a mozgás mindig az életem része volt. Gyermekeim születése után kezdtem komolyabban foglalkozni a mozgással. 2006-ban szereztem meg az első sporttal kapcsolatos végzettségemet, melyet az évek során újabb és újabb tanfolyamok követtek (követnek). Fontosnak tartom a folyamatos fejlődést, ezért továbbképzésekkel, tudományos publikációk olvasásával próbálom magam fejleszteni, hogy a legtöbbet nyújthassam azok számára, akik megtisztelnek bizalmukkal.

Vallom, hogy a mozgás öröme mindenkié, nemre és korra való tekintet nélkül. Az edzéseimen elsődleges szempont, hogy a gyakorlatok funkcionálisak, és preventívek legyenek, mindenki az edzettségi szintjének megfelelően tudjon részt venni az órán.

Úgy gondolom, hogy a mai rohanó, zömmel ülő életmódot folytató emberek számára különösen fontos, hogy megtalálják azt a mozgásformát, amelyet örömmel, rekreációs céllal tudnak hosszútávon űzni, hogy a mozgás öröm legyen, ne kényszer.

 

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.