Zóna edzés

Edző: Steinhausz Andrea

 

A ZONA edzés kihívás, öröm, tiszta hatékonyság!

Péntek Enikő saját edzésmódszere, amely intervall és funkcionális erősítő elemek meghatározott kombinációján alapul. Az összetartó, motiváló ZONA közösségnek köszönhetően igazi mozgalommá vált.
Az edzések blokkokra épülnek. Maga a ZONA elnevezés a testzónáinkra (testrészek, izomcsoportok) utal. Egy-egy blokkban két fő izomcsoportot dolgoztatunk felváltva, ami a helyes kivitelezés és a hatékonyság szempontjából is pozitív. Mire az egyik izom kifárad a terhelésben, átváltunk a másikra., Így az első kicsit pihenhet, majd újra váltunk. Ez a váltakoztatás segít, hogy az egész edzés során mindkét izomcsoport max intenzitással dolgozhasson. Ehhez rövid, robbanékony, intenzív blokkokra van szükség.

Az edzéseket többféle edzésmódszerrel végezzük, ilyenek az intervall, Tabata, köredzés, kombók, “IdőZóna” (time challenge), stop-zóna, piramis, egypercesek rendszerében, de folyamatosan bővül a repertoár, ahogy a gyakorlatok köre is. Hiszen csak az az edzés tud hosszú távú, látványos fejlődést hozni, amely újra és újra kihívások elé állítja a testet.

A ZONA tehát más jelentést is hordoz. A siker, az eredmény a komfort-zónánkon túl vár ránk. A rövid edzések és a gyors fejlődés azt kívánja, hogy találkozz ezzel a zónával, ezzel a határral minden edzésed során. Feszegesd és told ki azt, természetesen a gyakorlatok helyes kivitelezését és a fokozatosság elvét betartva. A ZONA a test hatékony “edzés-játéka”. Öröm, mert mind testileg, mind mentálisan fejleszt. Öröm, mert azzal, hogy egy kicsit mindig legyőzzük önmagunkat, erősítjük az önbecsülésünket. A ZONA kihozza a testedből a maximumot. Megtanít “szárnyalni”!

Steinhausz Andrea vagyok, három gyermekes édesanya, fitness edző, TRX és M.A.X. instruktor. Családommal Csopakon élek. Büszkén mondhatom el magamról, hogy lassan 4 éve már a hobbim a hivatásom!

A rendszeres mozgás tinédzser korom óta játszott fontos szerepet az életemben. Sajnos kisgyermek koromban hiányzott a család részéről a példamutatás és a támogatás. Nem buzdítottak a rendszeres sportolásra, nem volt lehetőségem edzésekre vagy sporttáborokba járni, vagy különböző sportágakat kipróbálni. 7. osztályos koromban elkezdtem színpadi táncot (jazz balett), később akrobatikus rock ‘n roll-t tanulni. Ezt követte középiskolás koromban az akkor igen népszerű aerobik, hétvégenként úszás és futás. Majd a főiskolás éveim alatt Budapesten elvégeztem egy aerobik oktatói, majd egy step aerobik oktatói tanfolyamot (1999-ben), de végül nem kezdtem el edzéseket tartani. Közgazdász diplomát szereztem, és a bankszakmában helyezkedtem el.

Jó pár év kihagyás, három (veszélyeztetett) terhesség és három szülés után kezdtem ismét intenzíven edzeni. Minden egyes edzés hatalmas élményt jelentett, minden alkalommal “feltöltődtem” és  újjászülettem. Úgy éreztem, megtaláltam magam! Hamar rájöttem, ez az a hivatás, amivel foglalkozni szeretnék!

2014 óta tartok rendszeresen csoportos edzéseket. Jelenleg már 3 városban, 4 helyszínen, összesen heti 15 csoportos edzést vezetek. Ezek mind saját testsúlyos, funkcionális edzések, vagyis jellegüket tekintve nagyon hasonlóak. Fő irányvonalam: a egészséget megőrző, a kondícionális képességeket (erő, állóképesség, egyensúly, koordináció, gyorsaság) párhuzamosan és arányosan fejlesztő, minimális eszközigényű, saját testsúlyos edzésformák népszerűsítése.

Edzőként a legfontosabb feladatom és célom, hogy népszerűsítsem a rendszeres testmozgás fontosságát, és terjesszem a mozgás örömét! Kiemelten fontos, hogy mindig magas színvonalú, szakmailag tökéletesen felépített edzéseket tartsak. Azt gondolom azonban, ez önmagában nem elég, hogy valaki sikeres legyen ebben a “szakmában”! Egy jó edzőnek hitelesnek, motiválónak, egyéniségnek és példaképnek kell lennie!

 

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.